středa 19. února 2014

Co je nového?

Nic moc.

Ahoj všichni, je tu dlouho nějaké ticho. Jsem líny napsat recenzi a na nějaký obyčejný článek tohoto typu nebyla chuť. Teď jsem ji ale dostal, takže jdu na to. Není to tak, že bych úplně nečetl, jen mám více aktivit, než dokáže takový jeden den strávit. Pak už prostě nezbude čas nebo jsem unavený. Ale to jsou jen výmluvy. Kdybych chtěl, určitě by to nějak šlo. Takže se od teď budu více snažit, najít si čas i na to pořádné čtení. Je to trochu způsobeno i tím, že jsem doma dlouho nic novějšího neměl. Do starých kousků se mi pořád nechce. A pak to tak vypadá.




Asi jako první bych zmínil, že si čtu Eriksona v originále. Je to úplně jiný zážitek. I když si pamatuji, co se bude dít, originální verze tomu dodává trochu něco navíc. Překlady jmen jsou z velké části stejné, jak tomu bylo v češtině, takže tam není problém. Mnohem větší sílu mají dialogy, to se jim upřít prostě nedá. A hlavně... ta obálka! A celé tato série má absolutně úžasné obálky. Musím to mít doma všechno. V češtině už mám, originál začínám skupovat. Jako první čtu teda třetí díl, ale tady to ničemu nevadí. Snad jen, že mi na konci zase něco spadne do oka. Smečku jsem dostal, zatím jsem jen tak nakoukl. Kresba je úžasná. Co se týče příběhu, ten je trochu drsnější. Ale věřím, že se mi to bude líbit.


Jako poslední mám přečtenou Achillovu píseň. Vynikající kniha, která by mohla být klidně dvakrát tak dlouhá. Pohledem ne moc známého Patrokla se dozvídáme, jak to vlastně všechno kolem Achilla byla, a proč to tak dopadlo. Musím upozornit, že kniha je velmi smutná, a i když víte, co se bude dít, stejně vás to svým způsobem překvapí. Hlavně je zde základ v pravdivých historických pramenech, žádné vymyšlené nebo přikrášlené věci tu nemají místo. Dokonce ani ona známá "Achillova pata". Musím říct, že mě to navnadilo na další knihy podobného typu. Dokonce už mám jednu vyhlídnutou.


A hrooozně dlouho jsem nebyl doma. Mám v Ostravě tolik knížek, co bych chtěl přidat tady. Bohužel, zatím je budu muset nechat v mé provizorní knihovně ve skříni. Aspoň se zatím celkem držím a do knihkupectví se poslední dobou opravdu chodím jen dívat. Za chvilku mě čeká kolotoč s povinnou četbou na tento semestr, takže nějaký fantasy si dám sem tam jako příjemnou změnu. Snad máte na to čtení aspoň o ždibec více času, i když ten článek zveřejním až odpoledne, píšu ho právě teď v čase 05:41. Takže se omlouvám předem za nějaký ten ranní nesmysl. Ještě v sobě nemám ani kafe, tak jdu na to. A pak hurá do školy, kinantropometrie čeká. Mějte se.

David

5 komentářů:

  1. Jakou další knihu podobného typu jsi si vybral?

    OdpovědětVymazat
  2. Eriksona bych si taky chtěla přečíst. =)

    OdpovědětVymazat
  3. Bohajeho co to studuješ za školu? Kinantropometrie je hrozny slovo :D

    OdpovědětVymazat
  4. Nic moc nového? No teda. :-D
    Ta Smečka je strašně krásně nakreslená, ale asi jsem moc velká citlivka. Příběh mě neoslovil. Grr. S Eriksonem nemůžu než souhlasit.. a další díly budou co nevidět. :-)

    A jsem strašně ráda, že nejsem sama, co se zděsila při slově kinantroblabla.. :-D

    OdpovědětVymazat
  5. Achilleova píseň mě přitahovala už hrozně dlouho, bohužel teď mám spoustu knížek ke čtení, které jsem si už dřív koupila, takže na to nemám zrovna moc času. :/

    OdpovědětVymazat