čtvrtek 2. ledna 2014

Fantasy wishlist 2014!

Ahoj všichni!

Máte co číst? Určitě? Protože já si právě utřídil myšlenky a hodlám tu napsat těch pár nejzvučnějších knih, které budu v tomto roce vyhledávat. Mám rád, když mě celým rokem (nebo aspoň jeho částí) provází nějaká rozsáhlá série. Tento rok mám stanoveny dvě hlavní, jejichž knihy mi budou často dělat společnost. Pojďme se na to společně podívat.




Meč pravdy Terry Goodkind

Trochu to šidím. První díl jsem začal číst už na konci minulého roku. Ale to nevadí, Píseň ledu a ohně na tom byla podobně. Zatím jsem mile překvapený, čte se to svižně a baví mě to. Sem tam se pozastavím nad nějakou zvláštností, ale jinak nemám výhrady. Je to další (pro mě) nový svět, ve kterém se potřebuji zorientovat a třeba si ho časem i zamilovat.

Kdysi dávno jsem viděl seriál. Celkem se mi líbil. Jak ale čtu knihu, pomalu ho pohřbívám do země, protože to s ní nemá vůbec nic společného. Jen reálie a postavy. Plánovaný re-watch seriálu se nejspíše neuskuteční, nechci si zkazit chuť.



Kolo času - Robert Jordan

Neustále o tom kolem mě někdo mluví. A dost, přečtu si to. I když nemám absolutně žádné ponětí o čem to vlastně je. Nečetl jsem žádnou anotaci, žádné recenze. Tak nějak ale věřím, že to bude mít úspěch. Nechám se překvapit. Nemyslím si, že by něco mohlo překonat zážitky minulého roku, ale nechci něco shazovat ještě předtím, než si to přečtu. Navíc se to spoustě lidem líbilo. A o těch vím, že mají dobrý vkus.

Od Jordana jsem ještě nic nečetl, ale to samé mám i u toho Goodkinda. Takové dvě nové záležitosti. New year = new books.






Kromě toho budu samozřejmě číst i další série, ale ty buď nejsou tak zvučné nebo rozsáhlé. Čeká mě tu ještě několik dílu Drizzta, Živé lodě od Robin Hobb a další. Samozřejmě nesmím zapomenout na knihy od Esslemonta a Eriksona. Snad jich Talpress vydá co nejvíce. Co se dále fantasy týče, hodlám rozšířit i svou dosavadní sbírku knih Warhammer. Ale to spíše zlehka. Na co se chci hlavně zaměřit, jsou knihy ze světa Warcraft. Už jsem jich dost četl a došel k závěru, že stojí za to, je mít doma. 



Fantasy, fantasy, fantasy. Co takhle nějaké pořádné sci-fi? To mám v plánu taky. Zatím mám za sebou jen pár kousků, ale rozhodně to není tím, že by mě to nebavilo. Spíše prostě více tíhnu k fantasy. Tento rok se ale chystám rozšířit si obzory i tu. A čím? Rozhodně to bude série Duna. Tahle klasika mi zatím unikala a já to chci změnit. Dále mě láká Warhammer 4000. Dan Abnett je spisovatel, kterého jsem si oblíbil. Takže jasná volba budou hlavně jeho knihy. A neskončím jen u toho. Jen budu muset někde sehnat Hermionin obraceč času.


Nebude vám vadit, když se teď zase přesunu k fantasy, že ne? Slibuji, že toho nebude moc. Od Tolkiena mi stále chybí přečíst několik knih. Takové Nedokončené příběhy jsou jednou z nich. Naposledy jsem četl List od Nimrala a jiné příběhy. To bylo skvělé, boží a já si uvědomuji, že mi Tolkien začíná zase chybět. To musím napravit minimálně ještě jednou knihou. Netvoři a kritikové. Tolkien je prostě klasika, která tu nesmí chybět. 




Ještě pořád nemám dost. Poslední odstaveček se bude týkat komiksů a mangy. Tady je to taky jasné. Manga bude ve znamení Fullmetal Alchemist a doplním si sbírky i těch přeložených. Postupně. U komiksů už to tak jasné není. Přemýšlím o Gaimanovi, tak uvidíme, jak to dopadne. Každopádně mě ale čeká pokračování skvělé komiksové série ze světa World of Warcraft. To já prostě můžu. Koukal jsem i po nějakých omnibusech, ale všechno má svůj čas.



Není to ani tak čtecí plán. Spíše kousky, které mě zajímají a hodlám jim věnovat v tomto roce pozornost. Protože mě během roku ale zaujme milion dalších knížek, nikdy nevím, jak to dopadne. Máte taky nějaké vyhlídky do tohoto roku? Třeba i něco podobného? A samozřejmě vám všem přeji ten nejúspěšnější rok plný výborné čtení a úspěchů! Tak ať se nám všem jen daří. Děkuji za přízeň a návštěvnost, která tento blog udržuje v chodu! :)


6 komentářů:

  1. Na Goodkinda se chci letos také mrknout, druhou sérii vůbec neznám :-D Duna je opravdu hodně dobré dílo a rozšířit si obzory v Tolkienovi bych také potřebovala. (Ani ten List od Nimrala jsem ještě nečetla:)
    Doufám, že se ke všemu dostaneš, většinou jsou to rozsáhlá díla.

    OdpovědětVymazat
  2. teď ještě koukám na ten poslední obrázek mangy a konečně mi došlo, proč mi ten název Fullmetal Alchemist něco připomíná. Před lety jsem to viděla jako seriál (a co si pamatuji, líbil se mi, i když na mangu nejsem :-))

    OdpovědětVymazat
  3. První dva špalky (Meč pravdy a Kolo času) mám taky co nejdřív v plánu. Připadám si jinak totiž jako kulturní barbar :D Asi bych taky mohl vytvořit článek, na co mám v tomto roce chuť :)

    OdpovědětVymazat
  4. Jojo, Goodkina plánuju také, protože jsem na něj slyšela chválu. Ale pořád tu mám ještě Malaz a Píseň ledu a ohně, což už máš ty za sebou. Ale budu to muset stihnout. Do toho se objeví ještě spousta dalších knih, takže asi radši žádné to-read listy nedělám. Stejně budu číst to, co mne zaujme v průběhu roku :)
    Ale přeji hodně štěstí, ať tyhle kousky přečteš :)

    OdpovědětVymazat
  5. O kole času pořád básní bratr, přečetl to asi stokrát a pořád mě "obtěžuje" s hláškami, kterým nerozumím :D Takže si to budu muset přečíst :D Co se týče sci-fi, chystám se snad-už-taky-konečně na Asimova a na Den Trifidů (četl jsi to? Slyšela jsem na to samé ódy). A protože už konečně umím stahovat přes torrent (heureka :D ), snad se konečně podívám na seriál fullmetal alchemist :-)

    OdpovědětVymazat
  6. Jak se zdá, budeme mít letos velmi podobnou četbu. :-D Ta poslední fotka je naprosto skvělá a hrozně Ti to v tom triku sluší. :-D

    OdpovědětVymazat