pátek 1. listopadu 2013

Co bylo - říjen 2013

Musím to rozdělit na dvě kapitoly. Fantasy a zbytek. První si dáme ten zbytek



Pochyby (Karel Kryl) je krásná sbírka veršů neobyčejného člověka. Sám mám jeho tvorbu moc rád a knihy takového rázu vyhledávám. Tvrdej chleba (Charles Bukowski) je další sbírka básní. Tentokrát trochu z jiného soudku, protože jeho styl vyjadřování a podávání myšlenek je přinejmenším osobitý. Ale tak je to správně. Pýcha a předsudek (Jane Austen) je prý kniha pro slečny a ženy. Tohle stanovisko odmítám zaujmout. Já ji přečetl, líbila se mi a dokonce ji doporučím i ostatním zástupcům mužského pohlaví. Poslední dvě knihy (Ohlas písní ruských, Kytice) je klasická četba do školy. Obě knihy přečteny asi tak po páté, ale opakování je matka moudrosti a člověk v nich může vždy najít něco nového.

A teď se vrhneme na fantasy, toho bylo trochu víc. Ale jen o trošku.


Nightflyers (George R. R. Martin). Vezmu to pěkně popořadě. První je kniha z dílny nám všem známého autora. Kromě té nejznámější ságy má ale na kontě i mnoho jiných knížek. A povedených. Tohle je jedna z nich. Naruto 2 (Masaši Kišimoto) je vynikající manga, u které jsem se dobře zasmál. Čarokniha a Kouzelný svět (Vesco, Colbert). Tady jen krátce, protože jsem to nečetl z vlastní iniciativy, ale jako součást projektu k zápočtu. Knihy byly trochu zvláštní, ale zápočet jsem dostal. Prach snů (Steven Erikson). Malazská série nám graduje. A ve velkém stylu. Diablo - Království stínu (Richard A. Knaak) byla příjemná kniha, jen se místy táhla jako pondělí. Každopádně to nezkazilo požitek z příběhu a to je hlavní. Manga Gantz (Hiroya Oku) byla velkým překvapení. Řeknu k tomu jen jedno. Nemůžu se dočkat dalšího dílu. A závěr? Závěr byl tento měsíc opravdu závěrem se vším všudy. Poslední díl Malazské knihy padlých Chromý bůh (Steven Erikson). Mám v sobě neskutečné množství pocitů, ale ventilovat je budu až v samostatném článku na tohle téma. Musím se trochu uklidnit.

Nakonec to není tak zlé. I přes školu, kde musím číst trochu jinou literaturu, mám pořád ještě čas i na starou dobrou fantasy a komiksy. Snad to tak bude i nadále.

Co vy, jaký byl říjen pro vás? Máme v seznamu něco společného? 

7 komentářů:

  1. Druhého Naruta mám taky přečteného. Čaroknihu už si moc nevybavuji, ale vzpomínám, že tam je i recept na máslový ležák. U Kouzelného světa jsem prolétl jen nějaká zajímavá jména. A u království stínu už si moc nevybavuji děj. To jsem četl pře dlouhou dobou. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mě ta Čarokniha moc neoslovila. Možná kdybych byl mladší. Království stínu by si tedy zasloužilo re-reading. :D Ale je fakt, že mnoho knih čeká teprve na své první přečtení, tak až se najde čas. :)

      Vymazat
  2. Já tě vždycky obdivuji, kolik toho stihneš za pouhý měsíc přečíst. To snad ob den saháš po nové knize (což tedy nechápu, když tam máš dva Eriksony) - neuvěřitelný... :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, mně to tento měsíc přijde slabší. Ale děkuji moc. :)

      Vymazat
  3. Jediné, co jsem z toho všeho četla je Pýcha a předsudek. Naprosto úžasné. K posledním dvou dílům Malazu se snad dostanu brzy, ale předtím musím přečíst těch 7 dílů předtím. Budu ráda, když to dočtu dokonce příštího roku :D.
    Videa už nebudou? :/ Koukám, že jsi smazal i ty staré.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě se k tomu Malazu prokoušeš. :) A a Pýchou souhlasím. Na videa teď nemám vůbec, ale vůbec čas, tak nejsou smazané, ale jen "pozastavené". :D

      Vymazat
  4. Vybíráš si samé dobré knihy, i co se týče ne-fantasy čtení. Těším se co pak řekneš na Janu Eyrovou až Ti ji půjčím. :-D
    O společných knihách psát ani nebudu. :-)

    OdpovědětVymazat