úterý 20. srpna 2013

Co je uvnitř #1

Mám takovou úchylku. Hrozně rád si prohlížím různé mapy. Ať už jsou v knihách, hrách, nebo kdekoliv jinde. Jak je tam mapa, okamžitě to má mou plnou pozornost. Poslední dobou se často setkávám s tím, že si lidé dají tu práci a předloží nám knihu ve fantastickém vydání, kde nechybí plno map a zobrazení tamního světa. Předvedu první tři, které jsem v knihovně našel.


1. Píseň ledu a ohně
Všem moc dobře známá série. Na začátku knihy se můžeme (podle dílu) podrobně podívat na mapu Severu, Jihu, nebo toho, co se nachází za Zdí. Nechybí ani mapa Valyrie nebo Železných ostrovů. Mapy jsou sice jednoduché, ale krásné a celý svět se autorovi povedl. Pro mě je asi nejzajímavější mapa, která nám zobrazuje území za Zdí. Přeci jen je to haleno tajemnem a nikdo neví, co od tohoto území pořádně čekat.


2. Malazská kniha padlých
Další rozsáhlá série, která má svůj vlastní a obrovský svět. Map tu najdeme opravdu hodně. V každém díle jsou zobrazeny aspoň dvě. Tentokrát jsou tu i mapy podrobnější. Například je zde vyobrazeno město. Na druhou stranu ale taková mapa celého kontinentu Genabakis rozhodně malá není. Celkově se mi tyto mapy líbí asi nejvíce. 


3. Archiv Bouřné záře
Tohle jen tak okrajově, protože o celém světě v této knize nemám moc informací. Stojí za to se ale na tyhle mapy podívat, protože jsou povedené a jako jedny z mála dokonce barevné. A podotýkám že celá kniha je zpracována úžasně.


Nevím, jestli je to náhoda, ale všechny knihy má na svědomí nakladatelství Talpress. Osobně je to jedno z mých oblíbených, protože vydávají ty nejlepší fantasy, na které se dá v dnešní době narazit. Co vy, máte rádi, když je kniha zpracována takovýmto způsobem? Příště se podíváme zase na trochu něco jiného.

2 komentáře:

  1. Achjo! :-D Jako bych to neříkala.. mapky, mapky <3 :-D A zapomněl jsi na Pána prstenů.

    OdpovědětVymazat
  2. Já osobně vždycky ocením, když kniha obsahuje i mapku, člověk se pak může lépe orientovat, zvláště v tom případě, že hrdinové hodně cestují. :) Vlastně mě vždycky zklame a tak trochu i naštve, když ta fantasy kniha mapku neobsahuje. :D A co jsem teď tak omrkla fantasy knihy v mé knihovničce, tak většina ty mapky má. :)
    Z těch, které jsi tu ukázal, se mi moc líbí mapky k Archivu Bouřné záře a i k Malazské knize padlých. Posledně, co jsem četla, měl moc pěknou mapku i Mistborn, což je shodou okolností také knihy od Talpressu. :)

    OdpovědětVymazat