čtvrtek 27. června 2013

Studna věčnosti

Autor: Richard A. Knaak
Překladatel: Jan Netolička
Nakladatelství: Fantom Print
Rok vydání: 2009
Série: Warcraft - Válka prastarých (#1)
Žánr: Fantasy
Počet stran: 352



Začátek epické trilogie
Studna věčnosti je první ze tří dílu série Válka prastarých. Spisovatelem není nikdo jiný, než náš starý známý Richard A. Knaak. Jednu trilogii od něj už mám za sebou. Sice šlo úplně o jiný svět (Diablo), ale tak trochu jsem doufal, že se tomu přiblíží. Na internetu byly hodně pozitivní ohlasy na obálky této série. V tom se s dotyčnými neztotožňuji. Mně se ty obličeje prostě nezdají nijak originální a jak si někdy knihy vybírám hlavně podle obálek, tak u téhle série je to velká výjimka. Stejně je mám jen půjčené, takže v knihovně mi strašit nebudou.

Co ale pro mě kniha ztrácí na obálce, to získává na obsahu. Hned na začátku se objevují staré známé postavy z knihy Den draka. Ať už se jedná o čaroděje Rhonina, nebo dráčka v lidské podobě Krase. Osud tomu chtěl, cesty je zase svedly dohromady. Jak už to v takových knihách bývá, zase půjde hlavně o to zachránit svět od nadvlády temnoty. V tomto mě už asi Warcrafťácké knihy nijak nepřekvapí. Spíše čekám, jakým stylem se bude bojovat tentokrát. Kdo bude strůjcem všeho zlého a jak se s tím vypořádají klaďasové v početní nevýhodě.

Cestuj časem a potkej staré (ne)přátele
Díky jedné anomálii se budeme moci přesunout o spousty let do minulosti. To mě hodně potěšilo, protože jak se jedná o historii nějakého vymyšleného světa, jsem jedno ucho. Co tak třeba příchod Plamenné legie na svět? Vždycky se mezi lidmi, trpaslíky nebo i elfy najde nějaký moula, který bude těm temným silám pomáhat. Stačí na ně štěknout "já jsem tvůj bůh, mě budeš poslouchat" a je hotovo. Třeba takový Sargeras toho umí hezky využít. A přesně o tomto pojednává Studna věčnosti. Naštěstí tu máme malou naději, protože ne každý se smíří s tím, aby jeho svět ovládala temnota.

Sice se naši staří známí budou muset vypořádat s určitým dilematem, ale to přece nemůže být překážkou. Jako správný srdcař ten svět prostě zachráním za každou cenu. Další ne moc překvapivý jev v těchto knihách. Ze všech se stávají správní vlastenci, hrdinové a sem tam nějaký jedinec přejde na stranu temna, aby to neměli tak jednoduché. Ani to ale neubírá na kvalitě. U takových knih si na to prostě člověk zvykne a bere to jako samozřejmost.

Pocity, dojmy
Celkově na mě první díl Války prastarých působil velmi příjemným dojmem. Přesunuli jsme se úplně do jiné doby, začali řešit jeden starodávný problém a to všechno s postavami, které jsou nám dobře známé. Vyskytují se zde sice i takové části, které bych klidně vynechal, ale když je přirovnám k částem kvalitním a dobře zpracovaným, je to zanedbatelné číslo. Válka prastarých je velmi důstojný start do celé trilogie. Jsem hodně zvědavý, jestli si tu úroveň bude držet i v těch dvou zbývajících knihách. Nezbývá mi nic jiného, než doufat. Pane Knaaku, nezklamte mě!

+ jiný časový horizont, starší i nové postavy
+ vynikající popisy démonů plamenné legie

80%

Žádné komentáře:

Okomentovat