neděle 11. listopadu 2012

Nedělní vykecávačka

Ahoj všichni.
Protože mám v neděli, než odjedu do Ostravy na byt, trochu čas, rozhodl jsem se ho využít takhle. Jednou za čas se prostě vykecám - vám, knižní bloggerské komunitě. Nemůžu s jistotou říct, jestli to budu provozovat pravidelně, či nikoliv, ale jsem si jistý, že aspoň tohle publikuji! :))
Nápad na tuhle vykecávačku přišel nečekaně a vlastně za něj děkuji Annie, jejímu článku o názoru na měsíc listopad a následným komentářům. Samozřejmě, všichni bereme do rukou knihy kdy můžeme, nekoukáme na počasí, nebo co je zrovna za den. O tohle mi nejde. Chci se zamyslet nad tím, které období je pro čtení nejpříjemnější.



Já osobně jsem dlouze uvažoval nad tím, co dát na první pozici. Není to tak jednoduché. Při vzpomínkách, jak dobře mi bylo v létě při čtení Zaklínače na Slovinsku, nebo naopak minulou zimu, kdy jsem seděl u okna, za kterým se snášely sněhové vločky, já převracel stránky a užíval si klidu. Když to ale vezmu kolem a kolem, jaro určitě zabírá 4. pozici. Vždycky jsem mu říkal "nemastné neslané". Pro někoho je to spíše podzim (ale jak se k němu dostanu, uvidíte, proč tomu u mě tak není). Jaro mě celkově nějak neoslovilo a celá tiráda ohledně zelenajících se listů a kvetoucích kytiček se mě nijak nedotkla.
Na 3. příčce je léto. Hlavně kvůli tomu, že jsem trochu i tvor společenský a jak je venku pěkně, málokdy se rozhodnu zůstat doma. Tím ale nechci naznačit, že čtení venku za příjemně teplého počasí nemá své kouzlo.
Dostáváme se pomalu k závěru mého osobního bodování. 2. místo má zima. Nad tím jsem uvažoval asi nejdéle. Co je lepší? Když za oknem prší, je sychravo, nebo je naopak všechno pokryto vrstvou sněhu a mrzne až praští? Tak tohle byla otázka, kterou jsem si položil a po delším rozmýšlení jsem dal přednost podzimu. Zima je krásná, sníh miluji a mráz mi nevadí. Co mám ale taky rád, jsou zimní sporty a vánoční atmosféra všude, kam se podíváte. Nechci znít jako nějaký sentimentalista, ale zimu si prostě užiji i jinak.
A první příčka je už zmíněný podzim. Je to vlastně i právě teď a dost možná i důvod k tomu, že při psaní tohoto článku ze sebe sypu slova jako na běžícím páse. Při takovémto počasí nemám problém se dlouho zamýšlet a při čtení knihy se ponořit do příběhu takovým způsobem, že nic jiného nemá smysl. A proto podzim, déšť, sychravo a celý jeho žlutý odstín je na prvním místě.
Když jsem to teď takhle popsal, nechci, abyste si mysleli, že jindy se do příběhu neponořím, nebo že v létě nejsem schopný napsat článek. :)) Spíš to berte z toho pohledu, jakou mírou mi v tom jednotlivé roční období pomáhají. A jestli jste se na to v půlce nevykašlali a dočetli do konce, napište jen tak zběžně váš žebříček do komentářů. Ať zjistíme, na kolik se lišíme.

4 komentáře:

  1. Ja mám najradšej zimu - sneh a prázdniny 8) Mám viac času na čítanie a dajú sa robiť krásne fotky, snehuliaci, takže si nájdem zábavu aj vnútri aj vonku. Len ma potom rozptyľuje padajúci sneh, ale keďže mám kvôli prázdninám viac času, tak aj prečítam viac kníh 8)
    Potom by to bolo asi leto, tam mám tiež more času a čítanie a zapnem si klímu, dám si zmrzku a lepšie sa viem ponoriť do príbehu 8)
    Aj taká jeseň má svoje čaro, lebo také o ničom počasie ako je teraz, nedá sa proste nič robiť vonku a kebyže nemám skúšky, tak mi behajú ruky po knižkách 8) a to by som si aj vedela sadnúť von na lavičku a takú hodinku tam čítať, kým mi nezmrznú ruky 8P
    Jar je pre mňa taká začiatočná, keď sa mi všetko nakopí a začínajú mi alergie, moc ma mi vtedy čítať nechce 8D

    OdpovědětVymazat
  2. Vlastně ani nevím, kdy se mi čte nejlépe...
    Podle mých každoměsíčních zápisků na jaře. To mám totiž energie do nových začátků, i když teď to tak asi kvůli maturitě nebude.
    Vlastně se mi čte asi pořád konstantně, jen z podzimu bývám trochu čtivě unavená. Přesto podzim miluju!

    Každopádně dobrý nápad na článek :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Skvělý článek, s jarem a létem to mám skoro stejně jako ty. Ale moje nejoblíbenější období na čtení je zima, podzim není špatný, také si ráda počtu v těch plískanicích, ale v zimě miluji to, že přijdu vymrzlá z venku, kdy je brzy tma, udělám si čaj a začtu se do knížky a jen sleduji z okna, jak ve tmě sněží. A právě to čtení mi dodává ještě více tu skvělou vánoční atmosféru, Vánoce a knížky patří prostě k sobě :-) Moje vzpomínky na dětství jsou hlavně s knížkou pod stromkem a čtení o vánočních prázdninách.

    OdpovědětVymazat
  4. Vzhledem k tomu, že máme pokoj v přízemí a okna do ulice, takže je sem vidět z chodníku, tak máme permanentně stažené žaluzie. To znamená, že kolikrát nevím, jak venku je. :o)
    Každé roční období má své kouzlo, ale nijak neovlivňují moji chuť číst. Ani neovlivňují žánr, který v tu dobu čtu.
    A v posteli si čtu i v létě! :o)

    OdpovědětVymazat